AI nástroje eliminujú stres na pracovisku

Vyčerpanie, stres a následné vyhorenie, sú pojmy, ktoré pozná nejeden z nás, no nie každý si dokáže priznať, že situáciu nezvláda. Základné pravidlo – rozprávať o probléme – platí aj v tomto prípade a ako to už býva, všetkému sa dá pomôcť viacerými spôsobmi. Povzbudenie hovoriť o svojich problémoch, mnohé spoločnosti riešia pomocou umelej inteligencie. Ako teda AI nástroje eliminujú stres na pracovisku?

Preťaženie zamestnanca

Najčastejším spúšťačom stresu je nadmerná záťaž zamestnanca. Nástroje slabej umelej inteligencie, ktoré začleňujeme postupne do viac a viac oblastí, si výborne poradia s opakujúcimi sa činnosťami. Eliminovať procesy, ktoré vám zaberajú čas a ide niekedy doslova o dennú rutinu, je možné práve vďaka AI nástrojom. Nasadiť do spoločnosti AI nástroj môžete napr. pri kontrole kvality vo výrobe aj v administratíve právnickej kancelárie. Uplatnenie našli dokonca v oblasti ľudských zdrojov pri náborovom procese či triedení zamestnancov. Cieľom je odbúrať čo najväčšiu časť stereotypu a záťaže u daného pracovníka.

AI stres nastroje

zdroj: Luis Villasmil, Unsplash

Emócie na vzostupe

AI nástroje využívajú spoločnosti aj pri detekcii emócií. Či už sú pozitívne alebo negatívne – nervozita, smútok, zlosť – ovplyvňujú prácu zamestnanca. Dlhodobý vplyv negatívnych emócií môže viesť až k vyhoreniu, a tak je rozmáhajúcim trendom používanie AI nástroja. Deteguje emócie zamestnanca a vedúceho upozorní v prípade spozorovania takej zmeny, ktorá by mala negatívny vplyv na pracovný výkon. V danej situácii je pomocná ruka podávaná napríklad formou včasného rozhovoru. Výsledkom môže byť napríklad odporúčanie zobrať si pár dní voľna, aby sa hlava „vyvetrala“.

Chat-bot ako priateľ

Vzťah zamestnancov voči nadriadenému je často založený na rešpekte až strachu. Problémy, ak ich dotyčný rieši, rozoberá s kolegami alebo mimo práce. Nepríjemnú situáciu včak často nevyrieši. Umelá inteligencia sa využíva vo veľkej miere aj vo forme chat-bota. Ako sme spomínali v článku, človek sa v niektorých prípadoch bojí alebo hanbí zdôveriť známemu či blízkemu, a tak si aj chat-bot našiel miesto v boji proti stresu na pracovisku.

Využitie nástrojov so slabou umelou inteligenciou je na vzostupe. Otázkou však je, či sú zamestnanci spokojní s tým, že sú monitorovaní a či im aj samotné sledovanie nespôsobí väčšiu úzkosť, hnev či strach. Kým sa takáto AI podpora dostane aj do slovenských spoločností, skúste si vyčistiť hlavu napríklad výletom do prírody alebo stretnutím s priateľmi. Hlavne však o svojom probléme rozprávajte a riešte ho.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *