Magazín

Duplex vybaví rezerváciu za vás

Úvodný obrázok zdroj: Gerd Altmann, Pixabay

Rezervácia v reštaurácii či objednávanie termínu u kaderníka môžu vyzerať úplne inak. Pre niektorých nie veľmi obľúbené telefonáty sa podarilo bez problémov zvládnuť počítaču. Oba hovory trvali menej ako 1 minútu a ľudia na druhej strane nič nespozorovali. Rozhovor bol prirodzený a nič nenasvedčovalo tomu, že by telefonujúci nebol človek. Spoločnosť Google trénovala Duplex len na presne definované okruhy tém, čím sa umožnilo ich skúmanie a učenie viac do hĺbky. Zatiaľ sú to len rezervácie do reštaurácií a objednávky na nový účes, no neskôr môžu pribudnúť aj iné. Duplex telefonáty sú však krátke na to, aby splnili Turingov test, ktorého štandard je výrazne vyšší. Vypočuť si dlhšie nahrávky by bolo zaujímavejšie a hodné prejdenia Turingovho testu, na ktorom stačí úspešnosť 30 %. Prekoná Duplex túto hranicu s prehľadom?

Reštaurácia

Hovor a samotná rezervácia prebehla cez Google asistent so systémom Duplex, ktorý je experimentálnym hlasom umelej inteligencie spoločnosti. Je navrhnutý na plnenie určitých typov úloh ako napríklad plánovanie stretnutí. Celé spustenie spočívalo v zadaní pre Google asistenta zariadiť rezerváciu v reštaurácii. Tu síce servírka nerozumela na prvý pokus počet osôb, pre ktorých chce urobiť rezerváciu, no Duplex zareagoval veľmi obdivuhodne aj keď mu povedala, že pre daný počet osôb nie je rezervácia potrebná.

rezervacia; stol; restauracia

Zdroj: Alexander Belyaev, Pixabay

Ak sa rozhodnete rezerváciu zrušiť, môžeme využitie služby na rezervovanie iného termínu v tej istej reštaurácii nie je možné až do ďalšieho dňa. Je to opatrenie, aby reštaurácie neboli zrazu zahltené zrušenými termínmi.

Kaderníctvo

Druhý telefonát mal zariadiť termín na strihanie u kaderníka v utorok ráno. Všetko ostatné už urobila umelá inteligencia so ženským hlasom. Prelomová časť telefonátu je, keď pracovníčka salónu požiada „zákazníčku“ o chvíľku strpenia. Duplex odpovedal:  „Mmm-hmm“. Pracovníčka  následne navrhovala rôzne voľné termíny a hlas umelej inteligencie sa pýtal ešte na ďalšie, vhodnejšie. Nakoniec sa dohodli na rezervácii. Hlas bol natoľko prirodzený, že z nahrávky je niekedy ťažšie rozoznať kto je kaderník a čo hlas umelej inteligencie. Niektorí považujú tento telefonát za menej významnejší ako ten s rezerváciou miesta v reštaurácii.

Duplex sa už používa a je dostupný, ak máte Android 5.0 a vyššie a už aj pre iPhone s nainštalovaným Google asistentom, avšak iba v štátoch USA.

kadernictvo; rozhovor

Zdroj: StockSnap, Pixabay

Je už len otázkou času, kedy nebudeme musieť riešiť tieto všetky bežné aj náročnejšie veci my a prácu vybaví Duplex. Možno sa môže stať aj to, že si budú naše Duplex hlasy navzájom telefonovať a robiť plány, ktoré nakoniec Google asistent vloží do nášho Google kalendára.

 

Zdroj: Medium, Android Authority

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *