Umelá inteligencia pomôže s náborovým procesom

Ak ste práve nastúpili do nového zamestnania alebo ste prijali nového člena do vášho tímu, viete asi koľko času zabral celý náborový proces. Kým si personalista prešiel váš životopis, diskutoval o vašich prínosoch pre spoločnosť voči iným kandidátom, až po samotný osobný pohovor a jeho vyhodnotenie. Koľko trvalo, kým ste ako personalista našli vhodného adepta na požadovanú pozíciu? Je možné, aby aj tu pracovníci ľudských zdrojoch prizvali na pomoc umelú inteligenciu?

zdroj: Mohamed Hassan, Pixabay

A všetko pôjde samo

Myšlienka využitia umelej inteligencie pri spracovaní veľkého množstva dát by mala byť na prvom mieste. A to v každej oblasti. Keď si predstavíte čas strávený pri analyzovaní daného kandidáta, nazbierané množstvo by ste zrejme s radosťou zúročili aj inde, napr. pri motivácii a udržiavaní si súčasných zamestnancov. Práve výber vhodných kandidátov na pohovor, nezáleží či osobný alebo cez  napr. Skype, je parketa pre zapojenie umelej inteligencie. Teda prehodnotenie portfólia uchádzačov, prechádzanie jednotlivých životopisov s následným výstupom – zoznamom najvhodnejších kandidátov pozvaných na pohovor.

Áno, ale…

Máte pochybnosti? Softvér bude spĺňať vaše požiadavky, keď zistí informácie o kandidátovi aj v prípade nie najlepšie vyzerajúceho životopisu. Pre väčšinu poziícií už nie je vzdelanie prioritou. Spoločnosti uprednostňujú skúsenosti v odbore. A tak je najdôležitejšie, aby umelá inteligencia kládla správne mierené otázky, ktoré pôjdu aj do hĺbky, zisťujúc nadväznosti. Rovnako pomôže s vyprofilovaním kandidáta. Použitie umelej inteligencie je vhodné najmä pri poziciách s vysokou fluktuáciou vo veľkých korporátnych firmách, ako je napr. aj ázijská banka DBS, ktorá ju aj začlenila do svojich procesov vrámci ľudských zdrojov.

zdroj: Coffee Bean, Pixabay

Poviete si, že áno, ale samotný nábor nezahŕňa len posúdenie životopisov? Dôležitejší je možno krátky telefonát, kde, ak to ide, si overíte schopnosti uchádzača. Bingo. A keďže sa spomínaná banka pýtala väčšinou to isté, lebo najímala rovnaký typ pracovníkov, navrhli aj chatbota JIM (Jobs Intelligence Maestro), ktorý túto mravenčiu prácu vykonáva za nich. Predstavte si to množstvo času stráveného spracúvaním záznamov o každom kandidátovi, softvér ich zaznamená automaticky. Samozrejme nehovoríme o umelej inteligencii ako o nástroji, na ktorom stojí finálne rozhodnutie, ale ako o systéme pre podporu rozhodovania (SPR).

Už viete, kde miniete svoj ušetrený čas?

Zdroj:

https://www.forbes.com/sites/jeannemeister/2019/01/08/ten-hr-trends-in-the-age-of-artificial-intelligence/#ebbe98e3219d

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *