Magazín

Výučba cudzích jazykov a umelá inteligencia?

Výučba cudzích jazykov môže prebiehať v rôznych formách. Môžeme sa vzdelávať v danom jazyku pomocou hodín strávených na jazykovom kurze, samoštúdiom nad knihami či pomocou audio záznamu. Každému vyhovuje niečo iné. Niektorí uprednostňujú “hodenie do vody” v podobe pobytu v cudzej krajine či komunikáciu s “native speaker-om”. 

Výskumníci z IBM a Rensselaer polytechnického inštitútu (RPI) (univerzita v meste Troy, štát New York) sa spojili a vytvorili možnosť pre študentov mandarinskej čínštiny, čo je zložitý dialekt čínštiny, aby sa stali priamou súčasťou rušného života v Pekingu. 

Ako to funguje?

Virtuálny obraz, ktorý študentov obklopí a priamo vtiahne do konverzácie dopĺňajú niekoľké typy senzorov. V spolupráci s umelou inteligenciou sa zameriava na vyslovené slová. A nie len na slovo samotné, ale aj na intonáciu, ktorá dokáže meniť význam slova. Rovnako senzory snímajú pohyb, a tak obraz okamžite reaguje na pohyb študenta, napr. keď na niečo ukazuje. pokus; interaktivita; obraz

Zdroj: Twitter, https://twitter.com/search?q=Rensselaer&src=typd

Pri zlom slove, alebo zlej výslovnosti, je študent opravený a je mu ponúknutá správna verzia. Umelá inteligencia porovnáva vyslovené slovo s “native” slovníkom a študent má možnosť odkomunikovať a hneď si precvičovať nové pojmy zo slovníka, a to so správnou výslovnosťou. 

Ako vznikol nápad?

Dvaja členovia inštitútu pomáhali študentom pri výučbe tak, že im predvádzali rôzne situácie. Hrali role, aby študentov zapojili viac do deja a lepšie si vedeli danú situáciu predstaviť. Výskumy ukazujú, že študenti si toho dokážu viac zapamätať a čo je lepšie, aj im to v pamäti ostáva. Vďaka pozitívnym hodnotám výsledkov predpokladajú, že by sa výučba cudzích jazykov mohla posunúť priaznivým smerom. Preto sa spojili s IBM a využili tieto poznatky pre svojich študentov, aby im priniesli niečo viac, než obyčajné hranie rolí.

Aký to má zmysel?

Situácia odohrávaná v reštaurácii bola pre niektorých študentov nová. Len na základe pozorovania iných študentov a počutej výslovnosti si za krátku chvíľu dokázali jedlo objednať aj sami. Ak by sa potvrdili názory, že takýto spôsob učenia prináša efektívnejšie učenie a trvácnejšie zapísanie vedomostí do pamäte študenta, okrem pokusného spustenia v tohtoročnom letnom kurze danej univerzity, by sa mohol daný typ výučby využiť aj pre iné jazyky. 

Ich rozšírený model má slúžiť aj na vedecké účely s cieľom rozširovať inteligenciu. Celý koncept interaktívnej výučby zahŕňa kognitívne a doslova “pohlcujúce” učenie, analýzu spravodajských informácií a podnikové rozhodovanie. Využiteľný tak môže byť pre vládne agentúry aj priemyselných lídrov, aby udržiavali existujúci vedecký “ekosystém”.

Zdroje:

https://www.technologyreview.com/s/613963/ai-vr-education-immersive-classroom-chinese-ibm/

https://cisl.rpi.edu/about

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *