Magazín

Realistické prvky v GTA V vďaka AI

Úvodný obrázok zdroj: vlastné

Viete si predstaviť život bez počítačových hier? Odreagovať sa, zabudnúť na rušný deň v práci a preniesť sa do akčného prostredia v pohodlí domova, je pre mnohých nevyhnutná súčasť dňa. Intel sa vďaka AI pokúsil zážitok z hry ešte vylepšiť. Ak ste tiež v zajatí Grand Theft Auto V (GTA V), ponúka sa vám na ukážku vylepšené prostredie s realistickejšími prvkami.

V miestach, kde sa dej jednotlivých sérií odohráva, spoznávate slnečné Miami či nezameniteľný luxus Rodeo Drive. No stále je pri pohľade na obrazovku zrejmé, že ide o počítačovú hru. Už to nie je síce (starých dobrých) 8-bitov, ale vždy je priestor na vylepšenie a v tomto prípade hrá opäť hlavnú úlohu AI. Intel sa zameral na staršie hry a v rámci projektu vyskúšal možnosti strojového učenia. Umelo vytvorenému obrazu, v tomto prípade hre GTA V, dodal vylepšenia, ktoré sú o krok bližšie k realite. Nejde o oficiálnu verziu od Rockstar Games – hru si s vylepšením AI zatiaľ nezahráte. Intel však názorne ukázal, ako sa vizuál hier so zapojením moderných technológií vie dostať na úplne inú úroveň.

Základ je v detailoch

Intel použil na svoje riešenie konvolučné neurónové siete. Ich trénovací dataset obsahoval fotografie z reálneho prostredia. Pojazdná kamera na aute snímala okolie, ktoré pozostávalo väčšinou z ulíc v Nemecku. Prístup Intel-u v projekte sa však líšil od použitia bežného transformera či metód ako CUT, TSIT atď, ktorých výsledkom je nestabilný obraz. Pri jazde autom sa na okolité stromy doslova ani nedá pozerať. Využitá metóda, ktorú Intel použil v projekte, dodala vozovke vyhladený, upravený povrch. Získajú si vás aj odlesky od áut pred vami, ktoré zrazu upútajú váš pohľad. Zeleň má sviežu zelenú farbu, hoci celkový obraz má sivastý odtieň. V niektorých pasážach nerozoznať kapotu auta od vozovky pred vami – nuž kvalita AI výstupu záleží od jej vstupov.

AI prístup v hrách využili už viaceré spoločnosti a vylepšili prostredie napr. aj v hre Max Payne, ktorú sme spomínali v článku. Zdá sa, že pohrávanie sa s umelou inteligenciou sa v hernom priemysle zatiaľ vyplatilo.

 

Zdroje:

The Verge

Intel GitHub

 

One thought on “Realistické prvky v GTA V vďaka AI

  • Peter Mikula

    AI – Umelá inteligencia ešte neexistuje.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *